Aneta Kułakowska

radca prawny

Moja praca koncentruje się wokół doradztwa spółkom kapitałowym w bieżącej działalności oraz przedsiębiorcom prowadzącym działalność również w innych formach prawnych...
[Więcej >>>]

Skontaktuj się

Czy zgodnie z Rodo możemy wykładać listy obecności w sekretariacie?

Aneta Kułakowska28 lutego 2019Komentarze (0)

Sporo pytań dostaję zarówno od Klientów, jak i Czytelników bloga o Rodo w prawie pracy. Dlatego też nadrobię zaległości i postaram się w najbliższym czasie przygotować kilka praktycznych wpisów z tego zakresu. Dzisiaj odpowiem na pytanie o listy obecności, a dokładnie o to czy zgodnie z Rodo możemy wykładać listy obecności w sekretariacie?

Moim zdaniem, jak najbardziej można. Zgodnie z Rodo nadal możecie wykładać listy obecności w sekretariacie. O czym należy pamiętać, przeczytacie poniżej.

Czy zgodnie z Rodo możemy wykładać listy obecności w sekretariacie

Czy zgodnie z Rodo możemy wykładać listy obecności w sekretariacie?

Nie będę pisać o samej liście obecności. W każdej spółce sposób potwierdzania obecności pracy jest uregulowany w regulaminie pracy, ewentualnie wynika z innych przepisów wewnętrznych. Zresztą brak jakichkolwiek przepisów prawa pracy nakazujących tworzenie papierowych list obecności. Metody potwierdzania obecności w pracy można ustalić w zasadzie w dowolny sposób. No może poza potwierdzaniem przybycia odciskiem palca. O tym też wkrótce napiszę, bo w tym przypadku takiej dowolności już nie ma.

Na liście obecności mamy zazwyczaj imię i nazwisko pracownika, potwierdzenie rozpoczęcia i zakończenia pracy, a dodatkowo jego podpis. I te dane jak najbardziej mogą pozostać. Zdarza mi się jednak wciąż jeszcze spotykać listy obecności, w których dodatkowo oznaczone są nieobecności pracownika z informacją o ich przyczynie, czyli np. urlop, zwolnienie lekarskie, urlop macierzyński, urlop okolicznościowy, itp. I akurat te informacje wskazujące na przyczynę nieobecności proponuję pominąć, wpisując jedynie samą informację o nieobecności. Inni pracownicy, pomimo tego, iż bezpośrednio od nieobecnego pracownika mogą dowiedzieć się o przyczynie nieobecności, nie powinni mieć możliwości pozyskania tych informacji z listy obecności od pracodawcy. Bez względu na to jak duży jest zespół, proponuję, aby te informacje wpisywać do kart ewidencji pracy, ewentualnie uzupełniać na liście obecności już po zakończonym miesiącu, kiedy dostęp do list ma tylko dział kadr i płac. Wówczas na pewno Wasze listy obecności będą zgodne z Rodo.

Zapraszam do komentowania, zadawania pytań i śledzenia kolejnych wpisów.

*****

Zapraszam również do śledzenia wpisów na blogu Zarząd w spółce z o.o.

Zapraszam do zapoznania się z poprzednimi wpisami:

Termin spełnienia obowiązku informacyjnego

Kontrola Rodo w spółce z o.o. 

Członek zarządu spółki inspektorem ochrony danych

Kim jest Inspektor Ochrony Danych

Czy zarząd spółki jest administratorem danych?

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 507 384 980e-mail: aneta.kulakowska@ak-kancelaria.pl

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez AK & AK Kancelaria Prawna Sp. z o.o. Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest AK & AK Kancelaria Prawna Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem aneta.kulakowska@ak-kancelaria.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: